|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاونت حفاظت و بهره برداری

 

وظایف و ساختار معاونت حفاظت و بهره برداری

 

اهم وظایف محوله :

  • تهیه دستورالعمل های لازم و فنی در خصوص نحوه نظارت بر چگونگی بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی، تعیین حریم  رودخانه ها، سواحل، دریاچه ها، میزان برداشت مقدار شن و ماسه و نظارت عالیه در این زمینه.
  • نظارت بر اجرای صحیح  قانون توزیع عادلانه آب و آئین نامه های آن در ارتباط با حفاظت کمی و کیفی بهره برداری اصولی از منابع آب.
  • نظارت در انجام  امور مربوط به مشترکین آب کشاورزی، صنعت، شرب، پرورش ماهی و... انجام امور مربوطه.
  • بررسی عملکرد امور آب شهرستان ها در ارتباط با نحوه محاسبه وصول آب بهاء و...

ساختار تشکیلاتی معاونت  حفاظت و بهره برداری  :

معاونت حفاظت و بهره برداری و امور مشترکین شامل 5 دفتر ستادی و 5 امور اجرایی می باشد.


 دفاتر ستادی معاونت حفاظت و بهره برداری عبارتند از :

1- دفتر حفاظت کیفی منابع آب:

این دفتر مسئول رسیدگی به موارد آلوده کننده منابع آبی در سطح استان و همکاری با سازمان محیط زیست جهت تقلیل فراهم نمودن امکانات لازم جهت آلودگی ها از منابع آبی می باشد.

2-دفتر امورمشترکین و درآمد :

این دفتر در هماهنگی کامل با دفاتر دیگر معاونت بوده و جهت پاسخگویی به ارباب رجوع جهت نحوه محاسبات مالی قراردادهای فی مابین متقاضیان در تامین آب کشاورزی، شرب و صنعتی می باشد.

3- دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب

اصلی ترین وظیفه گروه حفاظت و بهره برداری آب های زیرزمینی، رسیدگی به درخواست متقاضیان جهت تامین آب مورد نیاز خود از طریق استحصال از منابع آب های زیرزمینی از طریق حفر چاه های عمیق و نیمه عمیق و همچنین در تعادل و حفظ منابع آب های زیرزمینی با جلوگیری از برداشت های غیرمجاز می باشد.

این دفتر شامل دو گروه می باشد :
      1-3 )
گروه حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی
      2-3 ) گروه حفاظت و بهره برداری از آب های سطحی
  که هر یک از دو گروه یاد شده در خصوص وظایف محوله  براساس قانون توزیع عادلانه آب در حفاظت و بهره برداری از منابع  آب انجام وظیفه می نماید.

4- دفتر بهره برداری و نگهداری از شبکه های آبیاری و  زهکشی :

این دفتر مسئولیت نگهداری از560 کیلومتر کانال های اصلی و درجه یک با 63 رشته  کانال، 724 کیلومتر کانال های پیش ساخته درجه دو شامل 312 رشته کانال، 1360 کیلومتر زهکش های اصلی و فرعی شامل 542 رشته زهکش و بیش از 7000  مورد ابنیه  اجرا شده در شبکه های آبیاری می باشد و از وظایف اصلی این دفتر  هماهنگی جهت اطلاع، ترمیم و بازسازی ابنیه ها و فراهم نمودن امکان آبیاری برای مزارع  تحت پوشش شبکه ها می باشد.

5- دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه و سواحل

 امورهای اجرایی تحت نظارت  معاونت  حفاظت و بهره برداری عبارتند از :

1-  امور بهره برداری و نگهداری ازسدهای گیلان :
وجود این  تاسیسات عظیم  باعث  گردیده است تا کشاورزان با خیالی راحت نسبت به کار کشاورزی مبادرت ورزند.


2- امورآب مرکزی :
این امور وظایف مرتبط با این معاونت را در شهرستان های رشت، رودبار و شهرهای تابعه انجام می دهد.

3-امور آب فومنات :
این امور  مشتمل بر شهرستان های فومن، صومعه سرا، شفت، ماسال، شاندرمن و شهرهای تابعه می باشد.

4-امور آب غرب گیلان :
این امور وظایف تامین، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و سایر موارد مرتبط با وظایف معاونت حفاظت و بهره برداری در شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر و بندرانزلی را بر عهده دارد.

دفاتر و امور های این معاونت به شرح زیر می باشد:
 
 ● 
دفترحفاظت و مهندسی رودخانه و سواحل            مستقر در دفتر مرکزی
 ●  دفتر حفاظت کیفی منابع آب                              مستقر در دفتر مرکزی
 ●  دفتر امور مشترکین و درآمد                               مستقر در دفتر مرکزی
 ●  دفتر حفاظت و بهره برداری ازمنابع آب                  مستقر در دفتر مرکزی
 ●  امور بهره برداری و نگهداری از سدهای گیلان        مستقر در منجیل
 ●  امور آب مرکزی                                               مستقر در رشت
 ● امور آب فومنات                                                مستقر در فومن

 ●  امور آب شرق دور                                            مستقر در رودسر
 ● امور آب شرق نزدیک                                          مستقر در لاهیجان

●  امور آب غرب دور                                              مستقر در تالش
 ● امور آب غرب نزدیک                                           مستقر در رضوانشهر


  روند انجام خدمات در حوزه معاونت  بهره برداری و امورمشترکین

 الف- دریافت موافقت اصولی برداشت آب های سطحی
مراحل انجام کار شامل :
 ●
درخواست کتبی متقاضی همراه با دستور معاونت ذیربط
 ● ارائه سند یا  نسق یا مبایعهنامه
 ● تائیدیه شورای اسلامی محل در مورد زمین و برداشت آب
 ● فتوکپی شناسنامه  متقاضی
 ● پروانه تامین و طرح  پروژه
 ● اظهار نظر فرمانداری منطقه (صرفا در مورد آب معدنی)
 ● نامه اداره محیط زیست
 ● اظهار نظر معاونت مطالعات پایه منابع آب
 ● پرداخت هزینه کارشناسی به حساب شماره 2175084410008    بانک ملی
 ● مفاصا حساب از واحد درآمد مشترکین
 ● تاییدیه کمیسیون آب های سطحی و در صورت لزوم کمیته تخصصی آب

  ب- صدور پروانه حفر چاه

مراحل انجام کار شامل :
 ●
درخواست کتبی متقاضی همراه با دستور معاونت ذیربط
 ● فتوکپی شناسنامه متقاضی
 ● فتوکپی سند مالکیت
 ● تکمیل فرم پرسشنامه درخواست حفر چاه و تعهدنامه ثبتی
 ● استعلام از ادارات کشاورزی، منابع طبیعی و امور اراضی
 ● واریز هزینه کارشناسی به حساب شماره 2175084410008    بانک ملی  
 ● ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی برای شرکت ها
 ● ارائه پروانه تاسیس برای کارخانجات، مرغداری ها و غیره

 ج- صدور پروانه بهره برداری از چاه های مجاز

مراحل انجام کار شامل :
درخواست کتبی متقاضی همراه با دستور معاونت ذیربط
واریز هزینه کارشناسی آزمایش پمپاژ به حساب شماره 2175084410008    بانک ملی
ارجاع به کارشناس مربوطه
اعلام نظر نهایی

* توضیح اینکه جهت حفر چاه با لوله های فلزی و پولیکا ابتدا با موافقت اصولی صادر و پس از تنظیم قرارداد با حفار توسط متقاضی، پروانه حفر چاه صادر می گردد.

 تاریخ ثبت : 11 آذر 1393
  آخرین به روزرسانی : 25 فروردین 1394
 
 97447
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 621
  • بازدید امروز : 2,357
  • بازدید دیروز : 3,551
  • کل بازدید : 7,176,443
  • آخرین به روزرسانی : 28 اسفند 1402 13:22:16
  • شناسه IP شما : 3.235.199.19

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : رشت، بلوار امام خمینی، شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان
  • کدپستی : 4188866789
  • تلفن : 9-32669021-013
  • فاکس : 32667083-013
  • پست الکترونیکی : info[at]glrw.ir
  • پیامک : 1000602331
  • تلفن گویا :