داناب
طرح ملی دانش آموزی نجات آب
آب گنجینه مشترک انسان ها است که باید آن را به نسل بعد بسپارند.
از جمله اولویت هایی که میتواند برای مقابله با تخریب محیط های آبی و به منظور نیل به یک منبع تامین آب مطمئن جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار مورد توجه قرارگیرد، گسترش آگاهی عمومی در رابطه با لزوم حفاظت کمی و کیفی آب می باشد.
آموزش دانش آموزان به عنوان جامعه آینده و همچنین تاثیر آنها بر نسل گذشته بسیار حائز اهمیت است. طرح آموزش دانش آموزان برای اولین بار در سال1386 توسط دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب در شرکت آب منطقه ای گیلان با عنوان "حافظان کوچک آب" کلید خورد و این طرح به دفترمحیط زیست شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت تخصیص اعتبار ارسال گردید که طی بررسیهای اولیه در آن دفتر پس از تایید به منظور تخصیص اعتبار مقرر شد از طریق طرح تعادل بخشی تامین اعتبار گردد و پس از چند سال این طرح با نام طرح ملی داناب با همکاری دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب و دفتر روابط عمومی آغاز فعالیت نمود.
در این راستا نیز شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در سال تحصیلی 90-89 جلسات متعددی با اداره کل آموزش و پرورش برگزار نمود که ماحصل آن برگزاری کارگاه آموزش مفاهیم حفاظت کمی و کیفی منابع آب در قالب اردوی دانش آموزی بود.
در سال تحصیلی 91-90 همگام با اجرایی شدن طرح داناب در کلیه استان های کشور اقدامات لازم منطبق با دستورالعمل ارائه شده و با همکاری شرکت مهندسی مشاور آب کاوان آبانگاه به عنوان مشاور علمی پروژه انجام پذیرفت.